Suvepuhkus '17 - Päev IV ehk Klaipeda ja Palanga

Eelviimase päeva ajakava oli meil kõige lahtisem. Kuna oli teada, et viimane ööbimine on Palangal ja viiendal päeval on üpriski ühe jutiga tagasi tulek siis algne plaan viimasel päeval delfinaariumis ja Nidal käia jäi ära ja otsustasime, et käime seal ikkagi neljandal päeval. Väga-väga õige tegu, kuna muidu oleksime tõsisesse ajahätta jäänud.

Hommikul võtsimegi jälle 9 paiku Liepajalt suuna Klapedia poole. Klapediasse jõusime vist natuke peale 10, igatahes otsustasime kõhu täis süüa ja siis praamile. Praami väljumist peast nüüd ei mäletagi, igatahes läks nii, et sadamas saime vist ca 15 minutit oodata ja olimegi praamil. Delfinaariumi etendus oleks igatahes 11.30 hakanud ja sellele me enam ei oleks jõudnud. Järgmised etendused olid 13.00 ja 15.00. Otsustasime, et võtame suuna Nidale, aga kuna juba üheks otsaks näitaks ajakulu ca 45minutit sai selgeks, et ka 13 me ei jõua. Jäi siis plaan jõuda kella 15.00, mis küll lükkas hotelli jõudmise ajakava natuke sassi.

Praamisõit võttis vist ca 10-15 minutit ja pilet maksis 11.85 (edasi-tagasi). Nida poole sõites tuli maksta ka teemaksu, meil vedas kuna oli just hooaja lõpp olnud ja pidime teemaksu putkasse jätma vaid 5€, varasemalt oli see suvel maksnud 20€. Kõigepealt käisime ära Nida rannas, kus olid metsikud lained ja lehvis punane lipp. Tuul oli meeletu, taevas üpriski pilves, aga ega see inimesi tagasi ei hoidnud - kohalikud käisid bikiinide väel ringi, kes päevitas, kes mängis palli jne.

Tagasiteel tegime peatuse Grey Dunes ehk Nida liivaluidete juures. Ma olin varasematel päevadel juba niiiiiipalju kõndinud (sääred krampis, päkad valusad, kannad hõõrutud), et kui avastasin mille eest ma 2€ nägu jälle maksma pidin, et luidetele saada, tahtsin appi karjuda :D Treppe küll seekord ei olnud, aga kõigepealt läks päris pikalt üles laudrada, mille ma üle elasin. Kuid kui avastasin, et see sai otsa ja seejärel oli lihtsalt ka päris pikalt ainult liivas sumpamist, mõtlesin, et siit ma edasi ei liigu. Kuigi piinlik hakkas kui vaatasin kuidas väikesed lapsed sellega hakkama said.

Võtsin end siis paljajalu ja kulgesin omas tempos, üles sain ja vaade oli super. Tõeliselt ilus koht! Kes kindlasti sinna kanti satub siis kindlasti lisage see endale listi.

Seejärel võtsime suuna delfinaariumi poole - ma tõesti polnud delfiine kunagi varem näinud. Tean, et sellega toetan vangistuses elavaid loomi (nagu ka loomaaia külastusega), aga mul olid tegelikult vastastikused tunded. Ühest küljest on tegu ohustatud liigiga, kes jällegi samal ajal ka vabas looduses naudib inimese kontakti ja on ise õppinud nö kalameestega koostööd tegema. Delfiinid on intelligentsed loomad, ma tõesti loodan, et nende nö trikkide õpetamiseks ei ole neid piinatud. Sest noh, nagu koeragagi - söögiga saab igast huvitavaid trikke õpetada ja oli näha, et premeeriti söögiga. Ma ei leia hetkel Klaipeda Delfinaariumi kohta infot, et kas, kuidas ja mis viisil seal neid treenitakse, kuid nad kuuluvad mitmesse suuremasse liitu, kus tundub siiski, et asju tehakse mõistusega. Preemiaks ongi kala ja delfiin naudib inimese kontakti ja koostööd.

Ühest küljest see tõstab inimeste teadlikust - delfinaariumi mitte külastamisest pole kasu kui me kõik tarbime teisest küljest kõike samamoodi edasi - kilekotte, muid naftaprodukte jne. Kõik see kahjustab samuti nii nende kui teiste loomade elukeskkonda, ületarbimine samuti. Ehk on sel kõigel just positiivne mõju, mis panebki inimesi mõtlema, et tegu on ohustatud liigiga ja lastele saab maast-madalast selgeks teha ja tekitada huvi looduskaitse jmt vastu.

Poolsaarelt tagasi mandrile jõudes sai tehtud ka kiire põige Klaipeda IKEAsse, mis oli pm showroom - huvitavaid asju justkui oli, aga mitte midagi, mida oleks tahtnud osta.
Kes soovib reisi ajal ka shopata siis soovitan Akropolise keskust külastada - kõigist külastatud shopingu kohtadest oli see lemmik - kõik nö vajalikud poed oli ühes kohas. Kaaslane sai sealt endale tagi, ma skoorisin vaid kommipoest endale igasugu maiuseid :D

Eelviimane päev läkski kõige kiiremaks, kuna soov oli hotelli jõuda, et oma spa võimalusi kasutada. Sellest hotellist kirjutan samuti eraldi postituse, siis hea võrrelda. Igatahes kui sai ujutud, pestud ja kuivatatud suundusime peatänavale.

Kõigist külastatud kohtadest vist meeldiski mulle Palanga enim (koos Klaipedaga). Palanga peatänav oli lihtsalt tõeline WOW. Seal oli lihtsalt KÕIKE. Täiesti erinevas valikus söögikohti, alustades putkadest, kes pakkusid jäätist,vahvleid, siis street food burgeri ja hot-dogi kohtad. Seejärel kohvikud, pubid, restoranid jne. Meie võtsime prooviks hot-dogi ja bubble vahvli - njämm!
Nende vahel oli meeletult erinevaid meelelahutuskohtasid - kinosid, mänguväljakuid, rattalaenutusi, erinevaid mänguautomaate, mängutubasid jmt. Lisaks oli tänaval ka bänd, kes musitseeris ja laulis. Ning selle peatänava lõpus oli siis suur kai, mis oli L kujuga. Metsikult ilus vaade. Kuigi meri oli metsikult tuuline - telefoniga pilti tehes oli küll tunne, et telefon lendab käest.

Neljandal päeval oli tegevust palju ja uni oli sel ööl parim.

1 kommentaar

Anonüümne ütles ...

Väga mõnusad puhkuse pildid!