Suvepuhkus '17 - Päev III ehk Kemeri raba ja Liepaja

Kolmanda päeva hommikul ärkasime hotellis, sõime kõhu täis ja otsustasime, et läheme omadega rappa! Proovisime reisil kõike ühendada - natukene loodust, natuke shoppamist, natuke muuseume, natuke linnasid, natuke randa. Muidugi nagu piltidelt näha, siis plaasterdasin kannad ja panin jälle uued jalatsid jalga... Arvake ise, kas oli hea idee.

Mis minu jaoks Läti ja Leedu puhul huvitav oli see, et hästi palju oli tasulisi parklaid ja pileteid, kus ma ei kujutaks ette, et Eestis selle eest raha küsitaks. Näiteks hommikul kella 9 paiku rappa minnes oli ees ehk vist 4 autot, parklasse oleks vist miski 20 autot vabalt mahtunud jne. Igatahes ühest autost astus välja kollase vestiga tüdruk ja parkimine 2€. Reaalselt selleks, et saaksime ~3,5 km ringi kusagil rabas, suht metsa sees ja kõigest eemal, teha pidime parkimise eest maksma. Summa ei ole suur, aga tundub lihtsalt natuke harjumatu. Ma ei kujutaks ette, et Eestis peaks maksma kui tahan Selli-Sillaotsale, Endla vm rappa minna. Seal kandis oli päris tihti see, et tuli maksta põhimõtteliselt ei kusagil parkimise eest, lisaks tihti peale parkimine + muuseum jne.

Aga rabas oli mõnus. Igasugu putukaid-mutukaid-sisalikke kohtasime ka, küll aga puudus täielikult linnulaul.

Seejärel jäi teepeale ka Kuldigas asuv kosk. Saime küll seal ääres natukene jalutada, kuid vette (ka mitte jalgupidi) ei jõudnud, kuna taevas kiskus vääga tumedaks. Natukene hiljem oligi taevas tumehall ja maha sadas üks korralik paduvihm.

Pärast seda võtsimegi suuna Lipeaja poole. Käisime ka mingis pisikeses kohalikus ostukeskuses ja ukse juures olid Cili Pica kupongid - kuna kõhud oli tühjad siis võtsime ja läksime samas keskuses olevasse Cili Pica'sse siis sööma. Mul endal pitsa isu just polnud ja võtsin burgeri, kaaslasele viskasin nina alla kupongi - näe pitsa ja kaks cocat saab kaasa, et võta see, vaid 9,99€ ja joogimure ja üksiti lahendatud.
Tema vist nägi alles natuke hiljem, et see pitsa on 50cm läbimõõduga. Ma nägin seda küll kohe, aga mõtlesin, et noh, kui suur see 50cm pitsa ikkagi on. Lauda toodi igatahes päris hiigelsuur pitsa, teenindaja ka itsitas. Alguses oli wow efekt suur (kuigi ega me ei muretsenud, enamus kohtades saab alati ülejäänu kaasa pakkida). Tegelikult midagi väga hullu polnudki, pitsa oli päris õhukesel põhjal nii, et kaaslane suutis endale peaaegu terve pitsa sisse punnitada.

Liepaja DEPOst sai ka läbi põigatud, sai ostetud kassile paar mänguasja ja koju natuke vidinaid.

Seejärel suundusime edasi randa. Reisil igatahes sain aru, et väga vahet pole kuhu mereäärsesse randa või linna vist jõuda - kõik rannad on seal mega ilusad ja laia pehme liivarannaga ja kogu suvine elu on ilmselt mereäärde kolinud. Küll on mere ääres tervisespordirajad, jäätiseautod, rannabaarid jmt. Ükskõik kui tuuline ja jahe ilm ka poleks, rannas oli alati inimesi.

See päev läks kuidagi hästi kiiresti ja märkamatult mööda, nagu ei olekski paljut teinud. Õhtul jalutasimegi lihtsalt mööda mere äärt, jalad otsapidi vees, vaatasime ja uudistasime ümberkaudseid tänavaid. Ööbimisime samas Liepajas ühes renditud korteris. Korter oli üpriski pisikene, aga ega öö veetmiseks just paljut vajagi pole. Pea kõik hommikud olen samuti miski 7 üleval olnud ja nii 8-9 oleme juba liikuma hakanud.