Suvepuhkus '17 - Päev V ehk tagasisõit

Viies päev jääb ilmselt kõige lühemaks. Sellele päevale sai planeeritud kaks tegevust.

Hommikul läksime natuke pärast kella kümmet Merevaigu Muuseumisse. Kuigi muuseum alles kell 10 ka avati oli inimesi seal juba päris palju. Esimene korrus oli rohkem maja ajaloo kohta, teisel korrusel ülejäänud saalid siis merevaigu kohta. Alustades merevaigu saamisloost kuni lõpus merevaigust eheteni jmt toodeteni. Lõppes ühe ehtekunstniku näituse ja suveniiripoekesega.

Vaadata oli seal palju ja ausalt oli huvitavam kui uskusin. Äge oli näha erinevaid putukaid-mutukaid merevaigu sees ja mõelda, mis aastal nad veel elus olid. Kuid kui samal ajal on või mitu giidiga gruppi + veel samuti teisi inimesi uudistamas jäi see kõik väikseks. Tempo oli peal, keegi oli kogu aeg külje all jne. Kuna oli ka teada, et pikk sõit ees sai see kõik ehk natukene kiiremini läbi jalutatud kui oleks võinud.

Teiseks peatuspaigaks tagasi teel sai Ristimägi. Tõeliselt võimas paik - neid riste oli seal meeletult ja kuidagi ilus-kurb oli. Me küll alguses peatusime teeääres, kuna rahakotis olid kõik mündid otsas (ja infopunkti juures tasuline parkla) siis jäi rist ostmata ja ise sinna rist lisamata. Küll aga jooksime pärast sealsetest suveniiripoodidest läbi ja ostsin endale ühe hästi lihtsa merevaigust käeketi suveniiriks.

Tagasiteele jäi ka üks söögipeatus ja kolm poepeatust (üks neist jälle depos, kuna tahtsin kassile ühte mänguasja veel juurde). Kui alustasime hotellist muuseumi poole teed ca 10 paiku siis tagasi Tartu jõudsime täpselt 22.00 õhtul. Mõtlesime küll korra, et kui ilm ilusaks läheb siis võiks ühe öö veel kusagile majutust võtta, aga rannailmast oli kõik väääga kaugel.

Kogu reisi muljed?
Jäin vääääga rahule. AGA kindlasti tahan tagasi. Nii Riiga jalutama-shoppama kui eelkõige Palangale, aga mitmeks päevaks ja rannamelu-elu nautima. Seekord jäi puhkus augusti lõppu, kuna alustasin ju mais uues kohas ja selleks ajaks olin pm ühe nädala ka välja teeninud (kuigi vist esimese poole aasta jooksul pole kohustust puhkust anda). Lootsin küll, et kuna suvi jäi see aasta pm tulemata, et on ka augusti lõpus rannailma, aga nii hästi ei vedanud. Ilm oli küll reisimiseks ilus, aga mitte suvitamiseks, et olekski mere ääres, ujuks ja päevitaks. Usun, et järgmine aasta veel mõned kampa ja tagasiminek!